Z Pure rituals sa zrodilo Enori – vyzretá značka s novou energiou a rovnakými hodnotami. Viac na našom blogu.

Reklamačný poriadok

Tento reklamačný poriadok je vystavený spoločnosťou PURE RITUALS, s.r.o. , so sídlom 28. októbra 212/37, Moravská Ostrava, 702 00 Ostrava, zapísanú v obchodnom registri vedenom na Krajskom súde v Ostrave, IČO: 10755373, DIČ: CZ10755373, email: info@enori.sk

Tento reklamačný poriadok obsahuje informácie o rozsahu, podmienkach a spôsobe uplatnenia práva z chybného plnenia (ďalej len „reklamácia“) v súvislosti s kúpnymi zmluvami uzavretými medzi zákazníkom a Predávajúcim, spolu s údajmi o tom, kde je možné reklamáciu uplatniť.

Stiahnuť reklamačný protokol

1. Základné ustanovenia a postup uplatnenia reklamácie


1.1. Reklamáciu je možné uplatniť odovzdaním tovaru (ďalej tiež ako „predmet predaja“) odoslaním tovaru na adresu Fulfillmenton s.r.o. - ID 25442, Trieda 3. mája 910, Zlín - Malenovice, 763 02, Česká republika. Kupujúci je povinný vadu u predávajúceho uplatniť bez zbytočného odkladu po tom, čo ju kupujúci mohol pri včasnej prehliadke a dostatočnej starostlivosti zistiť. Ak ide o vadu skrytú, je kupujúci povinný ju u predávajúceho uplatniť bez zbytočného odkladu po tom, čo ju mohol pri dostatočnej starostlivosti zistiť, najneskôr však do dvoch rokov po odovzdaní veci. Prípadné omeškanie pri pokračujúcom užívaní tovaru môže zapríčiniť prehĺbenie vady, znehodnotenie tovaru a môže byť dôvodom odmietnutia reklamácie. V reklamácii alebo bez zbytočného odkladu po nej oznámi kupujúci predávajúcemu, aké právo z vadného plnenia si zvolil. Pokiaľ tak neurobí včas, má aj v prípade chybného plnenia, ktoré je podstatným porušením kúpnej zmluvy, iba práva podľa odseku 2.7, teda na odstránenie vady alebo primeranú zľavu z ceny tovaru.

1.2. Kupujúci je k reklamácii povinný doložiť doklad osvedčujúci dátum a miesto prevzatia predmetu predaja, samotný predmet predaja v kompletnom stave, vyčistený, zbavený všetkých nečistôt, v čistom balení, pokiaľ tovar zasiela. Kupujúci tovar doloží v hygienicky nezávadnom stave a označí reklamovanú vadu predmetu predaja, jej povahu a výskyt, informuje predávajúceho o zvolenom nároku z chybného plnenia ao svojich identifikačných a kontaktných údajoch v rozsahu potrebnom na vybavenie nároku. Predávajúci je oprávnený odmietnuť prevziať k reklamačnému konaniu tovar, ktorý nebude spĺňať zásady všeobecnej hygieny uvedené vyššie v tomto odseku (vyhláška 306/2012 Zb., o podmienkach predchádzania vzniku a šírenia infekčných ochorení). Nedoložením dokladu osvedčujúceho dátum a miesto prevzatia predmetu predaja sa kupujúci vystavuje riziku nepreukázania včasnosti reklamácie a oprávnenosti jeho nároku.

1.3. Za okamih uplatnenia reklamácie sa považuje okamih, kedy predávajúci obdržal od kupujúceho reklamovaný tovar

1.4. Náklady na uplatnenie práv z vadného plnenia (reklamáciu) hradí kupujúci, predávajúci môže po predchádzajúcom dohovore s kupujúcim vykonať dopravu reklamovaného tovaru na svoje náklady.

1.5. Ak uplatní kupujúci právo z vadného plnenia, potvrdí mu predávajúci v písomnej forme, kedy právo zo zodpovednosti za vady uplatnil, a po vybavení reklamácie tiež potvrdenie o spôsobe riešenia reklamácie, ako aj o vykonaní prípadnej opravy a o dobe reklamačného konania, prípadne mu v písomnej forme poskytne odôvodnenie zamietnutia reklamácie.

1.6. Predávajúci nepreberá zodpovednosť za škody vyplývajúce z funkčných vlastností tovaru, z neodborného používania tovaru či chybnej manipulácie s tovarom. Na vady tohto pôvodu sa nevzťahuje ani poskytnutá záruka.

1.7. Predávajúci alebo ním poverený pracovník rozhodne o reklamácii ihneď, v zložitých prípadoch do 3 pracovných dní. Do tejto lehoty sa nezapočítava doba primeraná podľa druhu výrobku či služby potrebná na odborné posúdenie vady. Predávajúci vybaví reklamáciu vrátane odstránenia vady bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, pokiaľ sa predávajúci s kupujúcim nedohodne na dlhšej lehote. Márne uplynutie tejto lehoty sa považuje za podstatné porušenie kúpnej zmluvy, na základe ktorého môže kupujúci od kúpnej zmluvy odstúpiť.

1.8. Pokiaľ je v rámci reklamačného konania ohľadom určitej vady rozhodnuté, že reklamácia je neoprávnená, potom nové reklamačné konanie ohľadom tej istej vady už nemôže prebehnúť a predávajúci je oprávnený z tohto dôvodu odmietnuť prevziať predmet plnenia na reklamáciu.

1.9. Kupujúci je povinný po vybavení reklamácie predmet predaja prevziať bez zbytočného odkladu do 30 dní odo dňa, keď bol o jej vybavení informovaný, táto lehota nemôže uplynúť skôr ako 60 dní od podania reklamácie.

1.10. Ak požaduje kupujúci, ktorý je v omeškaní s prevzatím predmetu predaja, jeho opätovné odoslanie, potom je predávajúci povinný odoslať predmet predaja kupujúcemu len za podmienky, že mu budú zo strany kupujúceho vopred uhradené všetky náklady súvisiace s týmto odoslaním.

2. Práva z chybného plnenia


2.1. Kupujúci vec podľa možnosti prehliadne čo najskôr po prechode nebezpečenstva škody na veci a presvedčí sa o jej vlastnostiach a množstve, skontroluje neporušenosť obalov tovaru. V prípade zistenia akýchkoľvek závad je povinný toto bezodkladne oznámiť Predávajúcemu či dopravcovi a je oprávnený takýto tovar neprevziať. Pokiaľ takto poškodenú zásielku kupujúci od predávajúceho či dopravcu prevezme, je nevyhnutné poškodenie popísať v odovzdávacom protokole. Porušením tejto povinnosti zanikajú práva kupujúceho z vadného plnenia; to neplatí pre spotrebiteľa a nie je tým dotknutá záruka za kvalitu tovaru.

2.2. Predávajúci zodpovedá kupujúcemu za to, že predmet predaja je pri prevzatí kupujúcim v zhode s kúpnou zmluvou, najmä, že je bez vád. Zhodou s kúpnou zmluvou sa rozumie, že predmet predaja:

  • má akosť a úžitkové vlastnosti kúpnou zmluvou požadované, predávajúcim popisované alebo na základe vykonávanej reklamy očakávanej, popr. akosť a úžitkové vlastnosti pre vec takého druhu obvyklé,
  • sa hodí k účelu, ktorý na jeho použitie predávajúci uvádza alebo na ktorý sa plnenie tohto druhu obvykle používa,
  • zodpovedá akosťou alebo prevedením dohodnutej vzorke alebo predlohe, ak bola akosť alebo prevedenie určené podľa dohodnutej vzorky alebo predlohy,
  • predávajúci uvádza alebo ku ktorému sa plnenie tohto druhu obvykle používa,
  • je v zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti a vyhovuje požiadavkám právnych predpisov.


2.3. Ustanovenia uvedené v ods. 2.2 sa neuplatňujú:

  • pri tovare predávanom za nižšiu cenu vo vzťahu k vade, pre ktorú bola nižšia cena dojednaná,
  • na opotrebenie tovaru spôsobené jeho obvyklým užívaním,
  • na zánik životnosti tovaru v dôsledku nadmerného používania nad rámec predpokladaného použitia či účelovosti tovaru aj v dôsledku nevhodného ošetrovania a používania v rozpore so stanoveným účelom
  • pri použitom tovare na vadu zodpovedajúcu miere používania alebo opotrebenia, ktorú tovar mal pri prevzatí kupujúcim, alebo ak to vyplýva z povahy tovaru.


2.4. Rozpor s kúpnou zmluvou, ktorý sa prejaví počas šiestich mesiacov odo dňa prevzatia predmetu predaja, sa považuje za rozpor existujúci už pri jeho prevzatí kupujúcim, pokiaľ to neodporuje povahe veci alebo pokiaľ predávajúci nepreukáže opak.

2.5. Vada je podstatným porušením kúpnej zmluvy, pokiaľ o nej predávajúci už pri uzavretí kúpnej zmluvy vedel alebo musel vedieť, že druhá strana by kúpnu zmluvu neuzavrela, pokiaľ by toto porušenie predvídala. Vada je podstatným porušením kúpnej zmluvy aj pokiaľ, ak zákon neustanovuje inak, kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie vady po oprave alebo pre väčší počet odstrániteľných vád predmet predaja riadne užívať. O opätovné vyskytnutie vady po oprave ide vtedy, ak sa rovnaká vada, ktorá bola v záručnej dobe už najmenej dvakrát odstraňovaná, opätovne vyskytne. Väčším počtom vád trpia predmet predaja vtedy, ak má v čase uplatnenia reklamácie súčasne najmenej tri rôzne (vzniknuté z rôznych príčin) odstrániteľné vady; za odstrániteľné vady sa považujú vady, ktoré je možné odstrániť bez toho, aby utrpel vzhľad, funkcia a kvalita tovaru. V ostatných prípadoch sa predpokladá, že porušenie nie je podstatné.

2.6. Ak je chybné plnenie podstatným porušením kúpnej zmluvy, má kupujúci právo na dodanie novej veci, opravu veci, primeranú zľavu z ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy.

2.7. Ak je vadné plnenie nepodstatným porušením kúpnej zmluvy, má kupujúci právo na odstránenie vady alebo primeranú zľavu z ceny.

2.8. Kupujúci nemá práva z vadného plnenia, pokiaľ pred prevzatím tovaru vedel, že tovar má vadu, alebo pokiaľ kupujúci vadu sám spôsobil, prípadne aj ak ide o vadu, ktorú kupujúci musel s vynaložením obvyklej pozornosti spoznať už pri uzavretí zmluvy.

2.9. Uplatnením vady u predávajúceho (reklamácií) sa kupujúci nezbavuje povinnosti zaplatiť cenu tovaru. Ustanovenie § 2108 Občianskeho zákonníka sa nepoužije. Ustanovenie tohto odseku sa nepoužije, ak je kupujúcim spotrebiteľ.

2.10. Kupujúci nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy v rámci svojho práva z vadného plnenia, ani požadovať dodanie novej veci, ak nemôže tovar vrátiť v tom stave, v akom ho obdržal. To neplatí:

  • ak došlo k zmene stavu v dôsledku prehliadky za účelom zistenia vady tovaru,
  • ak použil kupujúci tovar ešte pred objavením vady,
  • ak nespôsobil kupujúci nemožnosť vrátenia tovaru v nezmenenom stave svojím konaním alebo opomenutím, alebo
  • ak predal kupujúci tovar ešte pred objavením vady, ak ju spotreboval, alebo ak pozmenil vec pri obvyklom použití; ak sa tak stalo len sčasti, vráti kupujúci predávajúcemu, čo ešte vrátiť môže, a dá predávajúcemu náhradu do výšky, v ktorej mal z použitia veci prospech.

3. Záruka za akosť

 

3.1. Predávajúci sa zaväzuje, že dodávaný tovar bude, ak nie je uvedené inak, v prípade vzťahov so spotrebiteľmi po dobu 24 mesiacov, a v prípade vzťahov s ostatnými kupujúcimi po dobu 12 mesiacov, spôsobilé na použitie na obvyklý účel a že si zachová obvyklé vlastnosti (poskytuje záruku).

  • na opotrebenie bežným používaním tovaru,
  • na zánik životnosti tovaru v dôsledku nadmerného používania nad rámec predpokladaného použitia či účelovosti tovaru aj v dôsledku nevhodného ošetrovania a používania v rozpore so stanoveným účelom, a pri použitom tovare na vadu zodpovedajúcu miere používania alebo opotrebenia, ktorú tovar mal pri prevzatí kupujúcim.

3.2 Ak je ako spôsob dodania tovaru určený osobný odber na odbernom mieste alebo doručenie predávajúcim, začína záručná doba plynúť okamihom prechodu nebezpečenstva;

3.3. Záručná doba sa stavia od okamihu uplatnenia reklamácie do doby, kedy bol kupujúci povinný prevziať tovar po vybavení reklamácie.

3.4. Pre oznámenie vady, na ktorú sa vzťahuje záruka, a postup reklamácie sa uplatní článok 1. reklamačného poriadku obdobne.

 

V Ostrave, dňa 1.4.2021